|
|
25 maart om 19:02 |
|
De Weduwe Joustra komt met KRUIDENBITTER 2018’
Op de eerste dag van de zakenbeurs TEL2015 is de aftrap gegeven van Club2018, een zakenclub van ondernemers die zich, door lid te worden, verbinden aan de Culturele Hoofdstad 2018. Tientallen bedrijven zijn reeds lid en tijdens de beurs komen daar per uur leden bij. Tijdens een geslaagd mediamoment sprak CEO Ton van Dijk alle genodigde met positieve woorden toe, liet een prachtig filmpje zien over Liverpool, een stad die economisch zeer goed ontwikkelt is door het zijn van Culturele Hoofdstad. Een prachtig voorbeeld voor ondernemend Fryslân.
De Culturele Hoofdstad vindt niet alleen plaats in Leeuwarden, maar in heel Fryslân. Het is dan ook van groot belang dat we dit met elkaar dragen. We kennen allemaal inmiddels het thema ‘Mienskip’. Weduwe Joustra zit al 151 jaar in hartje Sneek en doet mee.
‘Tijdens dit moment hebben we het eerste product voorzien van het officiële logo gepresenteerd. Reuze trots om dit te mogen doen. In goed overleg met het bestuur hebben we een nieuw product ontwikkelt met een verrassende, internationale smaak. Beerenburg is onlosmakelijk verbonden aan Friesland, maar door het originele alcoholpercentage van 20,18 % is het toch een kruidenbitter geworden (Beerenburg minimaal 30% moet bevatten). Het is een krachtig product met een kruidige smaak. Het vleugje anijs zorgt voor een plezierig gezoete afdronk. Na de Tsjoch met alle Club2018 leden, klonk het positieve reacties. Dat maakt blij! Een nieuw product maken is altijd spannend; de uitmonstering is belangrijk, maar de smaak moet het product staande houden.’
Het eerste Club 2018 product zit verpakt in een beugelflacon met speciaal ontworpen etiket en voorzien van de Friese vlag. Er zijn 6 verschillende kleuren etiketten, die in een mix de verkoop in gaan. ‘De bedoeling is dat wij hierin als producent functioneren zodat de detailhandel én de horeca in heel Friesland hier actief mee kan werken. Volgende week gaan we 3 dagen de provincie in om bekendheid hieraan te geven en daar hebben we ontzettend veel zin in. In de nabije toekomst wordt deze lijn uitgebreid met een schenkfles voor de horeca, borrelglaasjes en bijzonder handgemaakte kruik die we gaan inzetten als relatiegeschenk.’
Wij als ondernemers spelen een belangrijke rol in het succes van de Culturele Hoofdstad. Hoe meer bedrijven zich verbinden hieraan, hoe groter de exposer, in binnen- én buitenland. Naast de lancering van ‘Kruidenbitter 2018’ gaan wij onze etiketten voorzien van het logo CH2018, daarmee gaan er heel veel flessen Beerenburg de provincie uit. Als vele Friese bedrijven dit gaan doen, hebben we in 2018 een bomvol Fryslân, Tsjoch!
Met een Friese groet, Heleen C. Sonnenberg, 6e generatie
|
|