|
|
12 júny om 17:19 |
|
Rob van Vuure Bladenkoning van Nederland
Fanmiddach un útermate inspirearend gesprek met Rob van Vuure had. Siën hieronder foar ferdere info fan Wikepedia.
Van Vuure, wist un antal jaren leden al dat medialaan der in de toekomst heel anders bij lęge sú. Hij doët in un interview útspraken dy't aardech in de richting komme fan wat wij bij GrootSneek, GrootdeFryskeMarren en GrootHeerenveen doën.
Moai om út su'n hoek ok us befesteging te krijen! Later dit jaar sal ik un interview met Van Vuure en Cees van Nijnatten hewwe. Beide hearen binne druk met un bysonder projekt!
Rob van Vuure
Rob van Vuure (Breukelen-Nijenrode, 24 mei 1945) is een Nederlands bladenmaker en columnist. Van Vuure was hoofdredacteur van een tiental bekende Nederlandse publieksbladen als Libelle en Playboy. Zijn bijnaam de bladendokter kreeg hij door de bladen waar hij werkte inhoudelijk weer aantrekkelijk te maken, waarmee hij meestal ook de oplage opkrikte.
Van Vuure begon zijn journalistieke carričre in 1971 als leerling-journalist en interviewer bij Libelle, waar hij later ook benoemd werd tot hoofdredacteur. Daarna werkte hij als hoofdredacteur voor vele andere bladen van VNU, onder meer Margriet (1988-1991), Avenue, Viva (1992-1993), Panorama (1995-1996), Yes, Playboy (1998-1999) en opnieuw Margriet (1999-2001). Ook heeft hij als hoofdredacteur gewerkt voor Flair, maandblad ZIN en de BladenmakersWeek, wat later de MediaVierdaagse werd. Verder was hij restyling-hoofdredacteur van Nouveau, Vorsten en Tableau. In 2010 werd Van Vuure creatief directeur bij Sanoma en ging hij onder meer als 'BLDNDKTR' columns schrijven voor De Volkskrant en later voor regionale kranten. In 2011 werd hij creative director en interne coach voor de mediateams bij een communicatiebureau in Ede. Ook geeft hij daar regelmatig workshops en lezingen. Ook verzorgt hij in MarketingTribune de rubriek 'MediaWatch' en in de HMC-dagbladen de wekelijkse tijdschriftenrubriek 'KIOSK'. Van Vuure won de Mercur d'Or voor Publiekstijdschriften van het Lucas-Ooms Fonds en won twee keer de prestigieuze LOF-prijs voor publiekstijdschriften Libelle en Panorama. Ook won hij de Gouden Award van de European Federation of Sales Promotion voor The Coloured Paperroll Campaign (Edet/The Netherlands, 1985-1990). Zelf bedacht en ondersteunde hij de Studentenprijs van het Lucas-Ooms Fonds.
Van Vuure werd in april 2013 onderscheiden als Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
|
|