dagboek > overzicht
Dagboek jannewary 2012Bekiek hele maand 
 
19 jannewary om 17:48
 
De geheimen fan social media…






Ut ston nyt in myn agenda, ik kon der dus ok nyt naar toeleve ňf su. Nee, om kwartoverseuven gisteravend ston dochterlief an de deur ňf ik met wú naar…Ja, naar wat eigenlek? Un avend over social media in Grand Café De Walrus, ňrganiseard deur un sake-netwerk-klup fan jonge ondernimmers út de stad.

‘ De geheimen van Social media en wat levert het op ’, un intrigearende titel fan un lezing over Social Media. En om mar futdaleks met de spreekwoardeleke deur in hús te fallen, ik hew genoaten! Wat un entűsiasme spatte der fan ut ferhaal fan Rinske de Jong fan Magenta Marketing & Creatie af. Ut brúsde alle kanten út! Un echt powermeiske met un gloëdfol betooch over ut effektyf insetten fan social media, algemene en persoanleke tips foar jonge ondernimmers.

Ok heel wat achtergroaninfňrmasy over social media: Hyves is op syn retour en Twitter is helemaal in! Bin ik even blij dat Goeroe Wopke mij foarech jaar in de wondere weareld fan TWITTER binnenloadst het! Grappech om te horen hoe’t Rinske over ut fenomeen SNITTER fertelde. Fňlgens har un geniale útfining, met as hoogtepunt de inkomst fan Snitterklaas. Ut aardege was dat Rinske nyt in de gaten had dat ik onder har gehoar was…





Rinske op'e knibbels foar har públyk!



Ut wurdde mij gisteravend wel dúdelek, ik kreech befestiging, dat social media insetten wurde kan foar: naamsbekendheid, optimalisearen fan je netwerk, dat ut un kommunikatyf netwerk is dat je insette kanne foar un merk, un evenement en dat ut úteindelek leide sal tňt omsetfergroating.

As freelance sjoernalist, mar ok as onderwiesman hew ik gisteravend waardefolle tips metkregen. De belangrykste is wel dat social media nyt mear wech te denken is út oans maatskappij! As sjoernalist hew ik deur twitter binnen un jaar un belangryk netwerk opbouwe kannen. As learkracht in ut foartset onderwies binne der tal fan mooglekheden om op ferantwoarde wize met learlingen te kommunisearen! De Do's en Don'ts hield Rinske oans gisteravend helder foar! Ik sien foaral mooglekheden en kaansen foar ut onderwies!

Wat mij úteraard ok goëd deed was ut feit dat de gemiddelde leeftyd fan twitteraars op dit moment 39 jaar is. Kiek ik docht de laaste tyd al dat ik mij un stuk jonger foëlde as un jaar leden! Wie’t mear overSocial Media wete wil, ferwies ik graach naar de site fan Rinskje de Jong: www.magentamarketing.nl. Dizze dame ferdiënt un groat MKB-públyk!!





Pim Pera, fan de Decorette ( één fan de ňrganisatoren ) druk an ut twitteren gisteravend.